Söndag 21:e. Ikväll blir det rock´n roll med Cadillac band

Har inte gjort så mycket, en promenad fick det i alla fall bli. Men idag är det uppförsbacke i hela Tomelilla tror jag. Känner mig trött och matt. Så har vilat en hel del. Tittade på en film om motorcykel körning i USA längs Highway 1 som vi lånat av Tommy - dom ser ut att ha haft lika kul som vi hade när vi körde mc där.
Klockan 15 var vi bjudna till Egon o Kicki. Först fick vi glögg med choklad och chilismak (lät ju sådär, men var riktigt god tyckte jag, inte så söt) och ostar och ost.
Sedan var det riktigt god söndagsmiddag Kalkonstek med sås, potatis, inlagd gurka och gele. Kaffe och glass som dessert satt som en smäck.
Bengt fick vara chaufför idag/kväll eftersom jag känner mig helt matt. Vågar inte ta nån sprit men heller inte ha ansvaret för körningen. Vi åkte in till Ystad och biografen Scala för att se Cadillac band, Svenne Hedlund, Håkan Brink, Gert Lengstrand, Alica Helgesson och Ida Kjellberg. Jättemycket go musik. Fantastiskt duktiga allihopa. Fast en extra plus till Alicia och Ida. Håkan lyfte showen men sin oerhörda energi...herregud vad går den karln på?
Så även om denna var trött och matt så var det en jättefin kväll.
Hem och i säng bara sedan. Somnade nog innan huvudet var på kudden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0