Ambulanstur, kortspel och promenad i vitsippebacke vecka 16

Tjoho sicken vicka!! Ledig som bara den, jobbade bara natten mellan tisdagen och onsdagen och då jobbade vi inte ens. Men...en annan kände sig ändå halvvissen på morgonen. Har hållt på att jobba i trädgården eftersom vädret var osannolikt bra ända tills på onsdagen då vi fick ett bakslag som hette duga....hagel och snö - stora som tumvantar.
Torsdagen körde Bengt och jag ut i Fyledalen för att reka där han skulle lämna Yvonne och mig för vår promenad, men då vi körde från Fyledalen fick jag tryckkänsla över bröstet som inte försvann med min Nitrospray. Körde in till Vårdcentralen i Tomelilla och EKG togs kvickt och lätt och det konstaterades att där inte var förändringar....men inte var det slut med det, nä då. Venflon sattes och ambulans tillkallades för att transportera mig till akuten i Ystad och provtagning. Efter 3 timmar där kunde vi återvända hem och fortsätta dagen som om ingenting hade hänt. Var även och dansade partnerdans på kvällen.
Fredagen bjöd vi hem Kerstin och Kenneth för whiskyprovning och sedan grillning och kortspel senare under natten. Trevligt.
Lördagen körde Bengt och jag till Ystad för att hitta en ny tvättmaskin som inte låter som ett reaplan. Hittade en sådan och körde sedan runt och tittade på plastmattor mm eftersom projektet som ska startas nu är grovköket. På kvällen var vi bortbjudna till Jönssons, champagne och löjromtoast bl a som förrätt var helt superbt. Sedan blev det grillat och till dessert nån form av mördeg med chokladkräm. 
Vi spelade sedan kort natten lång igen.
Söndagen blev det till att köra med mossrivare i trädgården och räfsa och fortsätta "vårbruket". Men vi tog oss i alla fall tid att köra ut till Fyledalen och promenera längs ån och njuta av alla vitsippor, gulsippor och vårlökar.
Efter middag i kväll hanns det även med en tur med stavarna.

Hagelskur

Snöflingor eller tumvantar.

Fyledalen på våren

Längs ån

Underbar vitsippebacken

Helt ok utsikt från vårt fikaställe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0