På tur till Skipenessätra och Trollenyken 898 meter över havet

Det blev en lugn natt, jag har sovit gott och inte bliv uppkallad till jobbet, skönt. Idag hade jag bestämt mig för att gå upp på Skipenessätra och Trollenyken, det ligger på andra sidan Nordfjordeid. Började vid 11:00 tiden hemmaifrån och gå, ner om backen till byn, genom byn och sedan bar det uppför, uppför och uppför. Ganska brant stig ca 4 km lång men som sagt bara uppför. Vägen upp var tuff fick stanna många gånger och hämta andan, väl uppe blev belöningen en vacker utsikt åt alla väderstreck, sedan kom regnet så det var till att sitta under regncapen ett tag innan man kunde gå ner. Nervägen var inte mycket lättare - jo på så sätt att man slapp kämpa sig upp, men det hade regnat så stigen var såphal, jag halkade många gånger men allt gick bra. Fast jag har nog fått en rejäl stukning ändå, för nu ikväll kan jag knappt trampa på högerfoten - måtte det bli bra till imorgon. På vägen ner passade jag på att plocka blåbär till dessert ikväll igen. Mums. Jag handlade lite nere i byn innan jag gick hem - tur med tanke på foten.
Väl hemma gjorde jag en omelett med bacon och champinjoner gott som tusan - nu är det ett glas rött som gäller och så blåbären såklart......Mys pys. Jo Bengt du kan nog följa med hit här finns en Statoilmack så du kommer inte att få alldeles för mycket abstinens.
Nu ska jag lägga mig i soffan med benet högt så det inte svullnar mer...och se på friidrott.
Men först lite nya bilder:

Systerboligen, bor vid 3:e fönstret på 2 vången från vänster.

Det vita huset till vänster i bild är sjukhuset

Glad, äntligen vid målet. Vackert som tusen, det var gott med fika här

Molnen började samlas runt mig, häftigt

Stigen,hal som en ål

Dessert

Kommentarer
Postat av: mia

Ser gott ut med blåbären...man blir riktigt sugen!!

Hoppas du blir bra i foten igen...så du kan bestiga nya berg!!

2010-08-07 @ 19:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0