Söndag och ledig

Från klockan 8:00 var jag ledig idag, har i och för sig varit ledig hela natten också eftersom det inte varit nåt. Idag tänkte jag gå upp till utkiken det ska ligga ovanför där jag bor. Jag väntade dock till i eftermiddags eftersom det fjället var helt inhöljt i moln. I morse ...nåja ca 9:00 åt jag frukost tillsammans med Bengt ;), han har skaffat web. kamera till lap.topen hemma så att vi kan sitta och prata och se varandra...teknikens under. Förmiddagen fördrev jag med att  läsa "Hundraåringen" en jätterolig bok som jag varmt kan rekommendera och leta runt på internet och bara ta det lugnt, foten har jag nu ingen som helst känning av.
Nåväl efter en middag bestående av pasta och räkor så gav jag mig iväg....lite osäkra vägbeskrivningar, så jag har memorerat kraftledningar och forsar (finns hur många som helst). Men jag hittade en väg upp, tog såklart den med lite svårare terräng - vem vill gå på en grusväg upp för fjället - inte jag i alla fall.  När jag hade tagit mig upp till det som innevånarna här kallar Tjernobyl ( ett reningsverk )så var det skogsväg en flack sådan som ledde bort till Utkiken den ligger 260 möh (Stenshuvud är 97 möh) och är inte allt för besvärlig att ta sig till. Här träffade jag en mamma med 2 barn som också fikade, hade en liten go pratstund innan dom gick iväg igen. På vägen ner tog jag vägen förbi Tjernobyl, men sedan hittade jag en liten stig som vek in i skogen igen och tänkte att den kan jag nog ta det är ju bara att följa forsen ner. Det var en ganska enkel vandring ner, i naturskönt läge där jag faktiskt hittade en del kantareller igen. Denna gången hade jag inget att plocka i så vad gör man då....jo tar på solbrillorna och plockar i fodralet. När jag väl var nere fick jag gå till Statoilmacken och handla bröd för stekta kantareller med stekt bröd det är lyx det. Kvällsmaten blev riktigt lyxig på goda rester: lax, oliver, brieost.
Tack till er som skickar kommentarer.

Molnen gick lågt denna morgon, men hips vips är dom borta

Stigen upp.

Nej jag har inte manipulerat bilden, det är såhär brant.

Med Nordfjordeid nedanför

Bilden gör ingen rättvisa åt hur vackert här är.

Man tager vad man haver om så bara ett solglasögonsfodral.

Kunde bara inte låta bli.......

Huvudgatan i Nordfjordeid en söndagseftermiddag.

Norges 2:a Operahus ligger här, det 1:a ligger i Oslo, finns tydligen bara dessa 2 i Norge. Lång historia.

Mitt lilla vardagsrum

Lilla köket

Dagens skörd och kvällsmat.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Ser ju ut att vara riktigt fint däruppe! dags att köpa fjällstuga nu mor!

2010-08-08 @ 21:35:11
Postat av: Pia S

Tjenar Pia!

Oj nu skulle jag haft semester så

jag kunde åkt på besök!

Skönt att foten är ok ,så du kan

kan ut på tur.

Ha de gott kram

2010-08-09 @ 08:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0