Vecka 1

Måndag: hos kiropraktikern för att rätta till resterna av ryggen. Därefter till jobbet och fullt ös som vanligt. Ganska mycket att göra men det är ju kul, för tiden går jättefort.
Tisdag: till Pia och Sven-Erik kl 16:00, vi glömde desserten och ostarna som vi skulle ha med, så j-la typiskt oss. Började med en runda i baren och goda ostar, jägermeister och öl. Därefter blev det älgkalvstek (i söndags hade vi biffar av älgkalvfärs sicken lyx) med helstekt lök, potatisklyftor mm. Till dessert blev det istället för vår mandelmusslor med hjortronsylt inte helt fel det iheller. Sedan blev det Plumpspel,,,,jag vann en runda och Sven-Erik en.
Onsdagen: efter en god frukost med allt man kan önska. Klädde vi på oss och gick en lång vinterpromenad längs havet, det hade snöat 1 cm under natten så det var hur ljust och fint som helst. Vid vändningen borta vid ett fort blev det bulle och varm choklad innan vi gick hemåt igen. Ja så härligt livet kan vara.
Sedan körde vi hem och fortsatte vår sejour på vinden där vi håller på en utrensning av stora mått.
Torsdag: idag var det tid för rehab i Ystad igen för första gången på flera veckor tror ända sedan vecka 50 jag var där. Det kändes ordentligt även om jag varit ute och gått många gånger där emellan. Fick bröstsmärtor och fick ta nitro under cyklingen men eftersom det inte hjälper får man väl tro att det är stentsmärtor och inget annat.
Fredag: denna dag hade jag bokat in för att Anna skulle jobba tillbaka tid till mig men tji fick jag, hon är sjukskriven så det är bara att bita i sura äpplet och jobba. Vi hade full aktivitet på op, men fick undan en hel del i hyfsad tid så man kunde åtminstone gå hem kl 15. Skönt.
Lördag: inget speciellt under dagen promenad och vindsröjning. På kvällen var vi hos Kerstin o Kenneth o spelade kort. God mat och dryck. och alltid lika trevligt. Stannade alldeles för länge såklart och fick gå hem i snöstorm, men det var ok för kläder hade vi med. Men att komma hem kl 03 är helt galet för oss gamle.
Söndag: vila


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0