Vecka 53

Usch började måndagsmorgonen med att kravla mig upp ur sängen. Helt förstörd i ryggen och kan inte ta på mig strumpor. Ringde hela morgon på kiropraktiker och fick en tid kl 14:50. Var inte helt lyckat då jag ska jobba i natt och brukar sova på eftermiddagen. Men fanns inte mycket att göra åt det.
Mattias fick hjälpa mig på med strumpor och skor, var helt omöjligt för mig att kunna då dit, så att jag kunde komma ut och gå en liten sväng i alla fall, gick sedan och la mig och sov lite innan lunchen kl 13. Körde därefter till Ystad och fick ryggen uträttad, kändes genast mycket bättre. Gick och la mig igen när jag kom hem och sov sedan 2 timmar till. Gjorde tårta till nyårsfesten.
Sitter just nu på jobbet och har gjort alla sysslor som man kan göra, tänker gå och göra lite fruktsallad åt mig nu att mumsa på.
Tisdagen; så mycket bättre i ryggen, himla skönt. Idag packade vi ryggsäck med grill, korv och varm choklad och soppa och körde tillsammans med Mattias o Johanna till Ravlunda norra skjutfält. Här skulle finnas 6 st cacher som vi bestämt oss för att ta. Vädret var fantastiskt, kallt men blå himmel och strålande sol. Vi gick runt och hittade 5 cacher den sista gick vi tyvärr bet på. Vi körde hem igen vid 15 tiden för jag var ju tvungen att sova, skulle jobba i natt också. Klockan 15:30 ca ringde Emma och hade ont i vänster axel och svårt för att andas, hon tog sig till akuten och lungröntgen där visade ingenting och alla prover var bra så hon blev hemskickad igen. På jobbet blev jag uppringd 03:40 av akuten för att man behövde blodstillande vadd.
Onsdagen: fick ett SMS av Bengt vid 8:00 tiden att Emma var inne på sjukhus igen. Pratade sedan med Robin hon hade kommit in med ambulans, var i septisk chock, hade nu enligt skiktröntgen en massiv lunginflammation och blodförgiftning. Vi körde upp på eftermiddagen, hon låg på intensiven med ventrikelsond, artärtryck, syrgas, kateter mm. Läget var lugnt så vi körde därifrån senare på kvällen.
Torsdag: nyårsafton. Jobbade, hade en ganska lugn förmiddag. Körde sedan till Helsingborg o Emma för att fira nyår med henne och Robin. Var först och lämnade tårtor till Egon o Kicki där vi egentligen skulle varit. Emma var trött, illamående men ändå ok. Vi stannade över hemma hos dem så vi kunde besöka henne även nyårsdag innan vi körde hemåt igen.
Fredagen; städade, plockade undan och tvättade. Var riktigt skönt att få huset iordning efter alla juldagar. På kvällen blev det en god middag med vin.
Lördagen: Pia kom hit sedan satt vi hela dagen med datorer och pusslade och bokade vår resa till Skottland. Blev riktigt bra till slut tror vi, men tid tog det. Bengt fick köra ner och hämta Sven-Erik så att dom kunde laga till lite mat till oss.
Söndagen; lugnt och stilla bara. Gick till macken annars bara vila.

Bilder från Haväng kommer senare, Mattias har inte lagt in dom än

Här i detta träd fanns en cach. Underbart väder och utsikt.

Grillad korv och varm choklad. Mums.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0