Bergen.

Efter en 5 dagars jobbevecka, vilket är ovanligt att jag har så åkte jag i fredags iväg till Bergen. Ville passa på att hälsa på Andreas, Johanna och Sarah i helgen före att jag skall jobba i Oslo. Kom dit sent på fredagskvällen och Andreas var och hämtade mig, när vi kom hem till dom så var Sarah uppe, hon hade fått magsjuka och kräkts precis innan Andreas körde iväg mot flygplatsen. Barn är ju fantastiska så hon var ganska pigg fast klockan var närmare 01, jag passade på att ge henne lite presenter som jag hade med, traktor och spel. Hade köpt lite tidningar till Andreas och Johanna, samt sojakulör (önskemål från Andreas). Pga Sarahs sjukdom så fick hon sova i deras säng, på så sätt fick jag ett eget rum och kunde verkligen sova ut, är ganska länge sedan jag sovit till 9:00. På lördagen blev även Johanna sjuk, med jätteont i magen och hon kräktes massor av gånger. När Sarah skulle sova middag passade jag och Andreas på att köra iväg och handla mat och även kasta lite skräp.
Hela lördagen slappade vi bara i sofforna och gjorde inget speciellt mer än läste och tittade på TV. Riktigt skönt även om det hade varit bättre att "tjejerna" varit friska.
Söndagen gick också i slappandet tecken, nu var båda bättre, men Sarah hade lite feber. Vi åt frukost och sedan bakade jag kokoskaka att ta med till jobbet i Oslo. Efter lite fika var det dags att skjutsas till flyget. Alltid sorgligt att skiljas från dom, men det dröjer inte så länge innan vi ses...ska ju hit igen i jul.

Johanna sjuk, Sarah mindre sjuk och Andreas ser på TV

Alltid lika fascinerad av deras fina utsikt från matbordet

Bäbisen, Sarah och farmor i en liten mysstund i soffan.

När pappa klipper Sarah på låtsas är det jättekul.

Sarah tullar (skojar på norska)

Familjen Strand/Lindström

Busungen

Lite kos innan det är dags för Sarah och sova middag...

Uppslukad av min importerade tidning

Molnigt över Hardangervidda, men otroligt vackert

Kommentarer
Postat av: mia

Ja julia längtar till er resa....fy för magsjuka..hoppas du inte blev smittad.

Hur gör vi med julklappar i år??

2010-11-22 @ 08:32:15
URL: http://waldemarsikomstad.blogspot.com
Postat av: Johanna

Hej:-)

Var verkligen jättekul att ha dig här! Mindre kul att jag blev så sjuk men men det är så det är...

Haha, väldigt smickrade bilder på mig, de bjuder jag på :-D



Hoppas du får en fick jobbvecka i Oslo och att du INTE blir sjuk!



Puss och kram från oss tre <3

2010-11-22 @ 20:31:45
URL: http://johannamariastrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0