Gott nytt år.

Ja så har då december swischat förbi, huj vad fort det gick. Efter Emmas flytt och renovering har allting gått med raketfart. Jag tyckte jag skulle vara ledig jättemycket, men dagarna har varit fyllda med olika göromål i alla fall och sedan har vi åkt hit och dit.
Har varit hos min hjärtdoktor och fått ny medicin - jag var lite dålig på att ta tabletten på kvällen så nu har jag en annan sort som jag kan ta på morgonen (fast....det hade gått bra att ta den gamla sorten på morgonen också enligt min kranskärlsssk) Den 18:e december åkte vi till Bergen för att fira lite jul med Andreas, Johanna och Sarah. Packade en stor resväska full med julmat och sedan trotsade vi den skånska vintern och åkte norrut. I Bergen var det kallt och lite snö, Johanna hade julpyntat och fint, gran och allt (det har varit sparsamt med allt sånt på den fronten hemma hos mig i år) Söndagen den 19:e firade vi "julafton" med tomte och allt. På dagen satt Emma och jag på legevakten för att försöka få tag på ny medicin till henne, då hennes andra hade fruset på resan hit, trots att hon hanterat den efter konstens alla regler. Det blev istället så att hon fick en extra bonus och "slapp"??!! ta sin medicin i 2 dagar. Bra eller dåligt.... Måndagen hade Andreas och Johanna ledigt så vi tog bybanan in till 'Bergen och åkte upp till Flöyen, sedan tog vi en halkig och kall vinterpromenad ner igen.
Tisdagen skulle dom jobba så vi hade Sarah hos hemma, Emma, Natalie, Julia, Sarah och jag gick ner till Lagunen ett köpcentra som ligger nere i dalen - där gick vi runt nån timme medan Natalie och Julia skulle handla upp sina julklappspresentkort.
Lillejulafton som skulle firats hos Jerry och Mia i Komstad snöade inne. Jag  kom iväg på morgonen till Ystad och hämtade Natalie och Bengt åkte in till Lund och hämtade Emmas 2 katter. Som tur var kunde Emma och hennes kompis ta sig hit sedan på eftermiddagen. Det fick bli ryggbiff med klyftpotatis till mat och sedan julklapps utdelning.
Det var helt omöjligt att ta sig till Komstad eftersom det satt ca 500 bilar fast mellan Smedstorp-Gärsnäs.
Julafton gick det att köra igen och jag tog mig med viss möda ut för att köra och jobba. Hade ganska mycket att göra.  På kvällen åt vi tillsammans med Gullan helstekt kalkon och ris ala malta med körsbärssås. Hur gott som helst. Julmat hade vi ju ätit en gång och det räcker.
Vi firade '"lillejul" den 28:e december istället med lite julmat som förrätt och inbakad fläskfile som huvudrätt - maten dessa dagar kan man inte klaga på, borde kanske göra om mattraditionerna lite.
Nyårsafton arbetade jag 8:00-20:30, förmiddagen blev lugn och jag kunde sitta lite vid datorn och lattja. Sedan började det vid 13:00 tiden och höll på tills jag gick hem. Körde efter duschning till Pia o Sven-Erik i Nybrostrand och firade. Fick såklart en kanonmiddag, lax till förrätt, älgkalvsfile och ryggbiff till huvudrätt med murkelsås, fikon i konjak krönt det hela. Sedan var det bara till att hälla sig i soffan och sippa på en Mojito.....
Nyårsdagen tog vi efter frukosten en ganska lång och rätt jobbig promenad ner till havet och längs stranden och fikade på varm choklad.
Eftermiddagen härhemma har vi ägnat åt att jula ut, städa och packa inför resan imorgon.
Godnatt.

Skidåkning vid Örup

Fika med mackor och varm choklad

Mycket snöskottning har det blivit i vinter

Går lite lättare med hjälpmedel som burrar

Yvonne när vi tog en vinterpromenad i sandskogen.

Sarah och Pengan

Kramis kusinerna

Dukat för julmat i Bergen

Alla "småtjejerna"

Herrskapet Strand - Lindström

Finns det hjärterum finns det stjärterum

Emmas katt Nessan tror inte hon syns om hon inte kan se oss

Gullan och Emma julafton

I Komstad

Utanför Svenstorp

Bullervallen utanför vårt hus

Torget Tomelilla

Dukat inför nyårsafton i Nybrostrand

Nybrostrand nyårsdagen 2011

Nyårsdagen 2011 Nybrostrand

Emma blir helt förvånad när hennes lägenhet är full med människor

Emma och Maria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0