Tyholttårnet i Trondheim och bilder från midsommar.

Helgen häruppe i Trondheim har jag tillbringat med att gå och åter gå, lade upp rundor med GPS för att gå runt hela byn (stan) och leta efter cacher. Vädret har varit fint gick upp till Kristansten på lördagen som jag berättade innan och på söndagen gjorde jag en ny runda lite längre då som skulle gå via Tyholttårnet (ett TV-torn). Började med en cach på Bakkegård där jag kunde logga ganska enkelt i skymundan vid en häck där tjejen som gungade inte kunde se mig. Sedan fortsatte jag till Rosenborgsgate där det fanns ett hus som var uppbyggt av virke från en gammal kyrka Hindrums kirke, här låg cachen under deras entretrappa....
Jag fortsatte sedan upp till en höjd där som fanns en fantastisk utsikt över Trondheim fjord mm regnet började se lite hotande ut över fjällen så jag gick till Tyholttårnet och åkte upp i detta TV- torn till 80 meter där det finns en Egon-restaurang. Undrar hur högt över havet själva backen är...ganska drygt att ta sig ditupp.. Men jag hade en fantastisk tur för när jag hade fått in min mat så såg man hur regnet kom som en vit vägg och drog mot Trondheim - det åskade och blixtrade för fullt, min tanke var att ta en taxi hem därifrån men när jag ätit upp och skulle lämna tornet så hade det faktiskt slutat igen och jag fick en fin promenad tillbaka till mitt rum.
Dyrt som attan i Norge tycker jag, 81 kronor för en skaldjurscocktail, 299 för en baconlindan innerfile och hör och häpna 110:00 ja Etthundrationorkskakronor för en stor öl nåja 75cl men ändå - hallå.

Visar här även lite bilder från midsommar då vi cyklade till Allevadsbackar där det faktiskt finns en sjö - tänk där har man kört förbi 1000 tals gånger och aldrig anat. I och för sig har jag hört talas om den men aldrig sett den. KUL.

Snacka om återvinning, byggt av trät från en gammal kyrka.

Tyholttårnet

Utsikt före regnet

Skitväder

Cykelhiss som finns i Trondheim, enda i världen???? cachen som finns här är loggad såklart

Jag njuter verkligen när jag går till jobbet på morgonen av denna utsikt....

I Benestad på väg till "Allevadssjön" midsommarafton

Bengt är en riktig cowboy

Midsommar bild

"Allevadssjön" fint eller hur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0