Det var längesedan - och ändå har det hänt massor av saker

Usch så dåligt samvete jag har, här lurar jag på folk att jag bloggar och så skriver jag sällan. Men det har varit mycket nu som man brukar säga. Har firat midsommar med våra  åavandringsvänner, 10 man cyklade omkring i Tomelilla och sedan till Övrabymölla där det bjöds på traditionellt midsommarfirande, riktigt trevligt. Sedan var det knytekalas hos oss på kvällen. Kenneth har bjudits ut av mig mm mm. Vi har varit på en del konserter bl. a Rod Stewart i Malmö, har träffat ett par i från Stockholm som kom och bodde över hos oss, har varit på Öja och sett Baseballs, i Sövde och sett Amanda Jensen och Lisa Nilsson, i Danmark med MC-kompisarna och övernattat och haft trevligt, ja och en massa annat skoj och såklart massor av jobb. Bilder kommer vid senare tillfälle från en del av dessa händelser för dom ligger på en annan dator.
Nu sitter jag i alla fall i Norge vid västkusten i en by som heter Nordfjordeid, den har 4000 innevånare och 6000 i kommunen. Här är fantastiskt vackert och jag njuter av den storslagna naturen. Jag jobbar på ett litet sjukhus här som har 2 operations salar, vi är 3 operationssköterskor och 3 narkossköterskor på dagarna. Här är hur mysigt som helst.
Resan hit var en tur för sig. Jag åkte till Kastrup för att ta flyget till Oslo och sova där en natt, när jag checkade in på Kastrup stod det att det var fullbokat på planet och att man skulle anmäla sig om man kunde avstå sin plats till senare på kvällen, tja varför inte tänkte jag - har hört att man tjänar pengar på detta, sagt och gjort. Anmälde mig som volontär och hade turen??? att få stanna kvar på Kastrup till klockan 20:45 skulle flugit  18:20 annars, för detta fick jag 300 euro i resescheckar eller om jag vill ha det i kontanter 150 euro (men man kan väl alltid hitta nån liten billig resa). Nåja jag kom till Oslo och har då inget bagage, JIPPY, jag har ingenting med mig, blev till att vänta och söka 1 timme på flygplatsen tills en tjej på SAS kom på att man skulle leta på nåt ställe där en man redan hade letat enligt en annan på SAS och tro det eller ej men där fanns min väska. Det blev bussen in till stan och upp i lägenheten och godnatt. Nästa morgon åkte jag ner till Centralen och tog bussen hit ut, den tar ca 10 timmar, javisst det låter helt förfärligt men ack nej, det är helt fantastisk utsikt hela vägen man åker bredvid fjordar, forsar, förbi vattenfall, över dalar och berg, och det är så grönt och vackert här. Kom fram hit vid 19 tiden på söndagskvällen och var uppe och tittade runt på avdelningen. Började jobba i måndags och var sedan nere i byn och handlade - mysig by med 3 små köpcentra - helt otroligt. Idag tisdag har jag varit ledig till klockan 16 och därefter jobbat till 22, ok vi har inte haft jättemycket att göra. Nu är jag i min lilla gulliga lägenhet och har hemmavakt till imorgon bitta 07:45, då jag börjar jobba igen.
Var nere och köpte ny digitalkamera idag så jag ska försöka sätta in lite bilder härifrån. Ha det bra alla därhemma och nu ska jag försöka skärpa mig...

Utsikt från min balkong vid 15 tiden idag. Inte illa eller hur??

Kunde inte låta bli att ladda upp denna. Det är nästan från samma ställe som kortet ovan, det är bara det att klockan nu är 22:15 och jag har kommit hem från jobbet. Nästan lika ljust som på dagen.


Dom 2 sista bilderna är från kl 05:20 på morgonen när jag var klar med kejsarsnittet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0