Tandemflygning i Hammar 23 juli 2009

Skriver detta på begäran från Åke:
Bengt och jag fick när vi firade 50 o 55 års dag varsin tandemflygning i Hammar. Har dragit på det länge, men den 23 juli blev det äntligen av.
Först var det meningen att vi skulle åka till Haväng för att flyga där uppe pga väder och vind. När vi satt och åt lunch fick vi nytt samtal att det faktiskt blev i Hammar.
Nåja vi körde dit tillsammans med Tvättis (som såklart inte kunde låta oss göra detta själva) och Kerstin o Kenneth. Nere i Kåseberga fanns även Pia o Sven-Erik, Jutta o Tommy, Egon o Kicki.
När vi kom ner dit så var det ingen vind så då gick det inte att flyga, vicken tur att vi hade kaffe o kaka med att fördriva tiden med.
Efter många om och men kom ialla fall lite vind så vi kunde upp och flyga.....och det vill jag bara säga: SICKEN KICK. Det var så himla kul och skönt och häftigt ja vad ni vill, så jag tänker lägga pengar på att göra detta en gång om året (istället för golf).
Här är lite foto från denna sköna dag.

Samlade runt kaffebordet, undrar om Kenneth o Sven-Erik har huvudvärk?

Redo för flygtur, Tvättis????kontrollerar utrustningen

Jag och Pierre (min pilot) i startgroparna

Bengt med sin "pilot"

Det är många tåtar som ska kopplas ihop

Men när väl allt är på plats bär det iväg (jag o Pierre)

Här är både Bengt o jag på samma bild.

Bengt med "pilot"

Jag o Pierre

Vi gjorde många häftiga svängar över böljan den blå...

Tack Pierre för en underbar åktur

Snygg landning av Bengt. Det gjorde vi båda nedan kommer Tvättis landning.....

Vige Tvättis. Ha, ha, ha

3 mycket nöjda och glada tandemflygare som skålar i champagne.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0