Fredag 20:e. Nu ska jag vara mer aktiv????

Gick upp vid 07 tiden då klockan ringde för att jag skulle hinna med dusch och frukost innan promenaden till vårdcentralen och mötet med doktorn där.
Eftersom mina MRSA prover inte var klara fick jag ju vara i infektionsrummet, helt ok tycker jag, för tänk om jag skulle orena hela bygget. Fy vad hemskt.
Jag var helt genomsvettig när jag kom dit så nytt EKG togs ganska så raskt, och visade inte mer än resterna av min lilla infarkt. Togs också en hel del olika prover, kunde dock inte ta blodfetter eftersom jag inte var fastande.
Det som gjorde mig ganska perplex var att jag fick FAR Fysisk aktivitet på recept. Herregud när ska jag hinna med allt det också. Gjorde mig ganska så sur...jag som konditionstränar och styrketränar 3 ggr/vecka. Dansar linedance 2-3 ggr/vecka. Gör minst 3 timmespromenader i  veckan ofta med stavar, ska jag verkligen kunna aktivera mig mera.
Fick också ytterligare en tablett som ska vidgra mina kärl och sänka????? blodtrycket ännu mer.
Däremot: inget om uppföljning av tabletter eller förklaring hur jag och min själ ska ta oss igenom detta här.
Känner mig som sittande i en eka på ett öppet hav...

Kvällen var vi borta hos Pia o SE och åt tacos. Planerade vår julmarknadsresa till Tyskland. Lugn kväll och hemma igen ca 23.



Mina 2 proppar satt här och nu sitter här nät istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0