Fredagen den 13:e

Jaha, då har man jobbat i Oslo 4 dagar. Kom hit i måndagskväll och gick med spänning 2,5 km för att komma till ett helt nytt ställe Lovisenbergs Diakonisykehus. Liten trevlig operationsavdelning.  Här gör man höft, knä och axelplastiker. Artroskopier av knä och skuldror. Hand och fot operationer. Man har också en "generell" kirurgisal med åderbråck, ljumskbråck och andra småoperationer. Vi vikarier håller till på de "små" stuerna. Bra tycker jag och kul faktiskt jag som önskat att jobba lite på handkirurgen.....
Nåja. På fredagen tog jag min bag med alla pinaler som jag skulle ha med till Andreas o Johanna o Sarah i Bergen med på jobbet. Efter ca 2 km gick hjulet av.....nåja gick ju att bära den (fast tungt var det). Jobbade som tusan hela dagen hade 5 operationer så det gick i racerfart. Slutade 15:30 som vanligt och fick gå och bära min tunga bag till Ullevåls hållplats kanske en 0,5 km från där jag jobbar, för att därifrån ta flygbussen ut till Gardermoen. Flyget skulle gå kl 17:55 till Bergen och efter ca 20 minuter på bussen började jag inse att det inte skulle gå att hinna dit i tid...ringde akut hem till Bengt som försökte hjälpa mig med ombokning hemma. Det snöade i Oslo och det var trafikstockningar både i stan och på motorvägen som sinkade bussen med 45 minuter, kom därför fram 17:50 och hade jag inte haft packning hade jag nog kunnat slunkit med men nu var det tyvärr inte så. Raskt bort till SAS disk där en vänlig själ lät mig "bara" betala 300 norska kronor för att boka om flygbiljetten till ett plan som skulle gå kl 20:15. Så bra tyckte jag då hann jag köpa en underbart god landgång med kräftstjärtar, lax och räkor och till detta en god liten flaska vitt vin. Nåja gick till gate 26 i god tid och vad får man då höra halvtimmen innan avgång......"resande till Bergen med flight....flighten inställd......ombokning till 20:55" Ja så det var bara att ringa till Andy och familj igen och säga att jag kommer väl fram sådär 22 - 22:30 kanske. Snöyra, och avisning av planet gjorde att jag nästan inte ville ge mig iväg...Men iväg kom jag och en taxi i Bergen tog mig till Andreas och Johanna. Sarah sov förstås. Hon hade feber igen den stackarn. Jag sov i samma rum som henne och några gånger på natten har hon fått nappen och jag har stoppat om henne...
Fredagen den 13:e slutade väl i alla fall trots alla små missöden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0