Oslo och finn 1 fel på toaletten.

Ja då var man tillbaka i Oslo och Lovisenbergs diakonala sykehus. Trevligt ställe, alla är så vänliga och tycker att det är roligt att man kommer dit och jobbar. Här är just nu ganska mycket "köpefolk" både svenska och norska. Det är kanske det som gör att dom har sånt tålamod med oss vikarier.
Jag hade även denna gång med chokladkakan med kokoskola, den uppskattas här av alla så nästa gång ska dom beställa vikarien med kakan (ha, ha, ha).
Denna veckan har jag hittills pysslat med ortopedi, hallux valgus, artroskopier i knän och skuldrer, ganglion mm mm. jätteroligt, otroligt bra flyt så att 5 patienter är klara redan vid 12 tiden, utan stress. Det negativa är att eftermiddagen fram till 15:30 blir  ganska seg, det tar inte jättelång tid att plocka fram till salen nästa dag.

I Oslo är det kallt...ca 10-15 minus grader. Man vaknar till ordentligt under den dagliga morgonpromenaden som tar ca ½ timme. Ikväll gick jag ner till Byporten som ligger vid centralstationen för att sedan strosa längs Karl Johan hem ikväll blev ca 1½ timmes promenad i kyla och blåst, brrrr.

Det är ett riktigt slappar liv jag lever här, promenad till och från jobbet, lite matlagning sedan är det TV-tittning, läsning och åter TV-tittning i sängen tills det är natt dags, frukost serveras nere i matsalen och rummet är städat och sängen bäddad när jag kommer hem.


Hotellet jag bor på ligger som innan uppe vid slottet m a o ganska centralt. Det är ett bra hotell, med lägenheter. Fräscht och lagom stort. Dock finns ett fel på toaletten se själva:


Finn 1 fel........

Ha det gott i vinternatten.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad förväntar du dig av norrmän egentligen?

2010-11-24 @ 20:50:54
URL: http://woopsies.blogg.se/
Postat av: mia

smart med avloppet utanför duschen...men det är norge du är i väl...?? haha!!

2010-11-25 @ 14:07:34
URL: http://waldemarsikomstad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0