Tillbaka till Oslo

Så var det "äntligen" dags att jobba i Norge igen. Denna gång var det dags att åka tillbaka till Oslo, till Lovisenberg. Lite med skräck var det allt som jag återvänder, det var ju här jag var när jag åkte till Bergen och fick min hjärtinfarkt.
Har de senaste veckorna hemma försökt att se operationsavdelningen framför mig, men icke sa nicke. Kom ihåg gången in till sjukhuset och korridoren in till omklädningsrummet men resten var blankt, undrar om det är nån sorts förträngningsmekanism?

Kom hit igår, söndagen och kom fram till en strålande vackert Oslo, i blå skymningen. Lite kul med flyget var det för jag träffade en kirurg och en ortoped från Ystad - jätteroligt att träffa dom om än bara en liten stund på Gardemoen.

Denna gången har byrån inte lägenheter vid Majorstuen utan jag bor på ett lägenhetshotell bredvid slottet - man kan ju säga att man bor granne med kungen, ha ha.

Iallafall är det jättefint här. Har en ganska stort rum med nåt som kallas tekök, typ kokvrå. Frukost får jag nere i hotellet en stor buffé - nackdelen är att restaurangen börjar inte förrän kl 06:30 och jag har bara 20-25 minuter på mig att njuta av den eftersom det tar 30 minuter att gå till sjukhuset, en fin promenad längs en park, men det är uppförsbacke hela vägen.

Näväl när jag kom till jobbet idag så blev det en AHA känsla plötsligt mindes jag avdelningen och de flesta som arbetar där - var jättekul att vara tillbaka. Har haft en rolig men jobbig dag där, fick tom jobba övertid minsann.
Efter jobbet promenerade jag ner till Akersbrygge  och bara strosade omkring och njöt av det härliga höstvädret. Okej, okej det blev en tur in till Gallerian och lite shopping också - såklart.

När det började mörkna så gick jag hemåt och dukade upp min kvällsmat, salami, parmaskinka, oliver, brieost och stenugnsbakat bröd, detta sköljdes ner ed mineralvatten.

Nu är det godnatt -tror jag lägger mig i sängen och tittar på TV tills jag somnar. Mysigt.

Är det fint väder imorgon ska jag ut och fotografera lite fina statyer här i byn.


Rummet tagit från soffan mot sovalkov och "kök". Psst dom bäddar sängen till mig varje dag..

Blå skymningen när jag kom till Oslo i söndags

Norge och skyltar. Ristet breiflabb, undrar vad det är och hur det smakar....

Akershus i kvällssol, en vacker höstdag i Oslo

Båtarna ligger kvar....

Mellan alla lyktor med skyltar hänger det rosa BH:ar + lika många på andra hållet....

Längs denna park promenerar jag morgon  och kväll.




Kommentarer
Postat av: mia

Verkar vara en simmande sak den där breiflabben.....

Ha det så bra

kram mia

2010-10-26 @ 07:43:07
URL: http://waldemarsikomstad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0