Upptäckte en fin park i byn

En trevlig dag på jobbet här igen. Lite mindre att göra idag så var klar redan klockan 14:00, kunde därför gå ut på stan redan vid 15:00 tiden. Det är kallt häruppe  var tydligen mellan 5-8 minusgrader i morse, men det är soligt och lugnt så det är riktigt skönt.

Idag gick jag genom parken St Hanshaugen som jag rundar på morgnarna (känns för kusligt att gå där i mörkret) och vilken fin park, här var en fantastisk utsikt över hamnen mm. Sedan strosade jag omkring i stan - det finns hur mycket butiker som helst här, tyvärr har man inte råd att handla däremot.

Ikväll har packat och sedan bara läst och tagit det lugnt. Imorgon är det dags att dra hemåt igen, så är väl i Tomelilla vid 21-22 tiden. Skönt att komma hem till vardagen igen.

Lite foto från parken och min stadspromenad kommer här:

Utsikt från St Hanshaugen

Ett vackert träd i St Hanshaugen

Staty nedanför Pilestreddet park

Utanför Universitetsplassen

Dessa kedjeförsedda "skräck/skrot ödlor" passar Nordhaaks plass

Det gula trähus placerat uppe på en klippa mitt i centrala Oslo är väl lite pittoreskt. Bor förresten mitt emot det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0