Geocaching i Trondheim

Har äntligen sovit ut ordentligt. Lade mig med mysbyxor och T-shirt på redan vid 20 tiden igår kväll för att titta på friidrott och läsa och hipps vipps så var klockan 24:00. Nåja det var bara att klä av sig och borsta tänderna och krypa ner på riktigt i sängen och minsann nästa gång jag vaknade var klockan 9:00. Herre gud vad skönt att få sova ut....Tog det lugnt och åt frukost tittade på morgon-TV och "städade" mitt rum (tar kanske 3 minuter). Sedan jag knappat in 12 olika cacher gav jag mig ut i det fina vädret för att leta efter cacher. Gick genom staden och sedan vägen upp till Kristiansten fästning, fin utsikt därifrån och efter en liten stund började det regna som tur var fanns det en liten restaurang där som man kunde fika våfflor och dricka kaffe i. När regnet tog  slut så var det till att ge sig ut och fortsätta leta. Många fina platser hanns med idag och hittade 7 av 12 cacher. Hann även ner till hamnen och se när Hurtigrutt båten gick iväg. Hade egentligen tänkt gå ut och äta ikväll, men jag hade spelat Harry Boy via internet och kollade in Vinnare på TV och till det så ät jag brieost, lufttorkad skinka, salami och oliver - och det var så gott så det fick räcka med det ikväll.

Utsikt från Kristiansten fästning.

Cach, GPS och en gömma i Trondheim.

Utsikt över Skansen...fast i Trondheim

9-12 juni tillbringade vi med YCC i Jels i Danmark. Vi startade på torsdagskvällen och stannade i Ringsted på ett Bed&Breakfast hos en äldre dam som drivit detta i många år, festligt med öl för 10 Dkr i kylen och fritt kaffe. Frukost åt vi i deras uterum, härligt.
Vi kom fram till Jels och slog upp vårt tält bredvid Leena och Bosses, eftermiddagen var det en massa roliga tävlingar som vanns av colombianerna. På kvällen var det middag och dans till live orkester i en gymnastiksal, oj vilket tryck, hur kul som helst.
På lördagen var det dags för utflykt med arrangörerna det var ca 120 mc som ställde upp och körde i konvoj till Ribe där man strövade omkring lite och passade på och äta lunch. På kvällen var det åter dags för mat och live musik - men denna gång var det en rockabilly orkester, synd att man var tvungen att ta det lugnt och försöka komma i säng i hyfsad tid för på söndagen var det åter dags att köra hemåt.

Frukost i Ringsted på B&B

Ölstafett.

Härlig syn...KASAM
'
Vår enkla boning under Danmarks vistelsen

Tält och motorcyklar i långa rader

Snygg parkerat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0