Slutjobbat i Trondheim (för denna gång i alla fall)

Ja då var det dags att resa tillbaka hem igen, känns riktigt skönt för 2 veckor är lite länge att vara hemma ifrån. Som tur var så var Bengt här några dagar i alla fall.
Jag har verkligen trivts bra på sjukhuset här, roliga och intressanta operationer och mycket trevlig personal alla kategorier. Tyvärr så har jag ingen ugn i mitt rum så några kakor blir det inte, utan jag fick leta på internet och httade Bountybollar som innehåller kokos, sirap, grädde, florsocker och smör som kokas och sedan rullas till bollar, därefter täcker man dom med ljus blockchoklad. Så det får bli fredagsfikan till jobbet.
Såg en dag när jag gick på stan att det fanns en hel affär med bara Masai-kläder, gick dit i dag och till min lycka hade dom 50% rabatt på det mesta så det blev 2 klänningar minsann.

Summasummarum; Trondheim är en trevlig stad, lagom stor och trevlig. Sjukhuset här är kanon att jobba på, ja det finns inte många nackdelar mer än att den ligger långt hemifrån. Får jag chansen återvänder jag gärna, men med nytt jobb vet jag inte hur schemat blir.

Gångbron över Nidelva som jag går på varje morgon, vackert - kommer att sakna den.

Nidelven vid ebb - stor skillnad på vattenståndet vid ebb och flod.

2 påsar hemmagjorda bountybollar väntar i kylen på att ätas upp imorgon

Nej det är inga spöken det är 4 linedansare på spa i Ystad

Mattias, Gullan, Bengt

Bengt, Gullan, Emma

Ja det var allt för denna gång, förhoppningsvis hinns det med lite bloggande lite oftare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0