Tisdag, tar det lugnt innan jobbet

Idag blir det inte så mycket aktiviteter, har haft hemmavakt till i morse - men det var lugnt, ingenting hade vi i natt. Däremmot så jobbade vi i stort sett hela dagen fram till 22 då jag gick hem. Men det är bra för tiden blir inte så långsam då. Nu på förmiddagen har jag varit nere om i centrum och handlat lite mat till, passade även på att köpa en softshelljacka till Bengt på rean, nu får jag bara hoppas att den passar, för det lär bli svårt att byta. Annars blir det till att läsa lite och laga mat sen går jag på idag kl 16 och jobbar till 19 imorgon, men har hemmavakt under natten mellan 22 och 7:45 så vill det sig riktigt illa kan det bli tufft. På torsdag har jag bestämt med en kollega att gå upp på ett annat fjäll här bakom sjukhuset. Det ligger där jag var uppe på sätern första gången jag gick på tur och sen fortsätter man upp på kalfjället till Skårhausnakken. Får bara hoppas att molnen går lite högre än idag. Tja det var väl allt från Norge idag. Ha det bra.
Nja Mattias stuga i fjällen, jodå det lockar för kan nog säga att mina fjällturer gett mig blodad tand, tycker det är hur skönt som helst.
Ja Pia, du får planera bättre nästa gång. Detta är ett riktigt mysställe.

Det låg en liten kryssare inne i fjorden i morse när jag vaknade.

Det är upp här vi tänkt oss på torsdag efter jobbet, man lär kunna se ut till havet därifrån fast då får nog molnen gå lite högre tror jag, eller man kan kanske se över dem.

Hittade nåt för Sven-Erik minsann....hur många behöver du???

Den lilla kyrkan i byn, med den vackra muren runt omkring.

Lupinblad med dagg är vackert.

Även grässtrå med dagg duger.

Här är din jacka Bengt hoppas den passar.

Kommentarer
Postat av: Bengt

Ser bra ut du är duktig som tänker på att jag skall hålla mig varm o torr. Puss

2010-08-10 @ 13:57:42
Postat av: Pia S

Tjenar Pia!

Hihi ja de får bli bättre planering till din nästa resa!S-E tackar för erbjudandet men han ska själv spika jakttorn imorgon.Bra att du har köpt ny jacka till Bengt,tur att där e grönt foder så han trivs!

Hoppas de inte blir för mycket jobb inatt,så du orkar gå tur imorgon.

Ha de bra o njut av de sista dagarna!

p&k

2010-08-10 @ 21:15:10
Postat av: mia

När man läser så känns det som du jobbar nästan hela tiden eller har hemmavakt men ändå hinner du med så mycket vandringar och annat kul. Verkar vara en mysig liten stad....

2010-08-11 @ 15:58:30
URL: http://waldemarsikomstad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0