Vecka 5. Ultraljud och besök hos hjärtdoktorn.

Har varit på ultraljud av hjärtat och allt visade sig vara bra. Var även på besök hos cardiologen och fick positivt besked även där. Hjärtat är så gott som helt återställt och jag har inga begränsningar mer än min egen trötthet. Gissa vem som mailade till Norge om jobb???
Har nu börjat träna på rehabhuset i Tomelilla fått ett ganska tufft program som ger mycket kondition och en del styrka. Har ju så svaga armar så där behövs det mycket träning.
I tisdags var det dags för en ny snöstorm i Skåne, har glömt vilken i ordningen det var. Jag började sent idag och skulle jobba till 20:30. Många av mina arbetskamrater blev insnöade på jobbet och stanna kvar där. Bengt hade åkt iväg till Sjöbo med SE på en kurs och det var tänkt att jag skulle köra till Nybrostrand för att dricka kaffe med Pia och invänta honom där. Men med tanke på vädret blev det inte så, utan jag gick hem med Zenitha och fikade istället och inväntade Bengt där, så vi kunde köra hem tillsammans. Vägen mellan Ystad och Benestad var helt ok, nyplogad och fin. Däremot var det mera snö på vägen Benestad och hem, men eftersom det inte var flera bilar ute kunde vi köra på fel sida av vägen och undvika de värsta snödreven.
I fredags ställde jag klockan på 7:00 för att äta halv frukost innan jag gick till rehab kl 8:00 (hur dum kan man vara att man bokar tid 8:00), nåja dit kom jag och tränat fick jag. När jag sedan kom hem och satte mig för att äta resten av frukosten och svettas klart, ringde de från jobbet att jag kunde vänta med att komma till 14:00. Herregud vad gör man då....hmmm.....jo svängde ihop en morotskaka till mina kolleger och stack sedan ut och åkte längdskidor, min passion - njuter i fulla drag .Så det blev en riktigt härlig dag.
Lördagen hade vi bestämt med Pia och SE att åka till hammar och promenera och grilla korv, men pga blåst och massor av snö blev det Fyledalen och Kronoskogen istället, men det är inte fy skam det heller. Att grillad korv kan vara så himla gott. Sen att dricka kaffe och äta god kaka därtill gör inte saken sämre. Nu ikväll ska vi bort. Och imorgon är det jobb igen.

Det är inte alla vintrar vi har denna vackra utsikt från sovrummet.

Vita vidder....

Snö, skidspår och sol.....behövs inte fler ord eller hur....

Vi är några som åker här, så spåren blir lättåkta och bra

Får nästan nypa mig i armen.....jo det är i skåne och ja det är precis utan för dörren.

Ett vintrigt Fyledalen....vackert eller hur. Slut på batterier så det enda kortet härifrån tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0