Vecka 4. Mera snö och äntligen lite längdskidåkning

2 arbetsdagar denna vecka, man går verkligen på sparlåga, fast det behövs känns det som. Sover dåligt på nätterna, vaknar med huvudvärk, blodtrycket är ganska lågt under 100 i övertryck, så det snurrar till lite grann när man reser sig. Har träff med doktorn på tisdag så då blir det förhoppningsvis ändring på detta. Slutgnällt!!

Annars har det varit en helt ok vecka, kom en massa snö i onsdags eftermiddag igen och med blåsten så blev det ganska "böst" ute igen. Avslutade min rehab tid i Ystad och startade upp i Tomelilla i stället med mitt "fysisk aktivitets recept" var där i torsdags men hade bara samtal med sjukgymnasten så det blev till att åka till Nautilus istället och träna en timme. Sen blev det frisör besök för både Bengt o mig på torsdagseftermiddagen, praktiskt och ekonomiskt och miljövänligt. Ha, ha, ha.
På fredagen kom Bengt hem tidigt och vi gick ut och åkte lite längdskidåkning, grannen Pettersson har gjort fina spår ner till Örups slott som vi kunde följa. Nere vid slottet tog vi oss en kopp varm choklad, bra med värme och ny energi. Vi såg rådjur och kronhjort. Trevligt värre och det är väldigt vacker natur därnere som man aldrig ser är ju inte precis i närheten av allmän väg.
Helgen har varit lugn, bara slappat, sett på TV och varit ute och promenerat lite.

Avvaktande rådjur

Bengt i skidspåret

Jag i skidspåret

Örups slott, lite soft i snöfall


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0