Åavandring eller nåt...

Denna vecka har det nästan bara varit jobb på nätterna och sova och soffta på dagarna. Började med att jobba måndag, tisdag och onsdag natt, dessa 3 var lugna - hade bara lite instrument att göra iordning på måndagen. Sedan var jag ledig på torsdagen 13 maj, vilket är Bengts och min bröllopsdag. Vi hade båda varit på Eckerlunds och inhandlat nya kläder till varandra. Trevligt. Sedan var det dags att jobba natt igen på fredagen som den också blev helt lugn, slutade på lördagsmorgonen 8:30 åkte hem för att vila en stund. För denna dag var vi bjudna till Kerstin o Kenneth kl 13:00 för nåt som skulle vara åavandring och därefter grillning på kvällen. Vädrets makter var ju inte så nådiga, duggregn och en mera distinkt regnskur då och då. Nåväl vi gav oss iväg tillsammans med Kerstin och Hans och Ronny och Lillan, Egon och Kicki cyklade själva dit. Väl på plats hade dom ordnat så att vi fick välja vad vi ville göra bowla eller cykla dressin - alla röstade på att cykla dressin. Lunchen däremot intog vi hemma hos dem innan vi gav oss iväg. Det var inte kallt men det där duggregnet var väldigt ettrigt. Nåväl vi cyklade ut i Fyledalen hade nåt whiskystopp på vägen och på tillbakavägen använde vi banvaktarstugan därute för att fika i - det var skönt att komma inomhus lite och kunna ta av sig ytterkläderna och dricka varmt kaffe. Sedan var det till att cykla tillbaka mot Tomelilla igen. Allt gick bra.
Därefter bjöds vi på god middag med gott vin till. Var grillad kyckling, färsjärpar mm.
Kvällen avslutades vid 01 tiden då vi cyklade hem igen.
Nästa dag var det dags för arbete igen, hann dock gå ut och gå med Bengt 1,5 timme först innan jag körde till Ystad, denna eftermiddag var det fullt ös kunde sätta mig ner först kl 19:35 för att ta mig en fika - sen var det skönt att lämna över disk och packning och köra hem.
Måndagen har det inte varit så mycket aktiviteter Bengt rotar i grovköket och jag var iväg och köpte nya skor och lite annat.

Största delen av gänget på väg

Gullvivorna blommade invid banvallen
´
Det är riktigt kul att cykla dressin i allafall ut - då är det nerförsbacke

Lite mysigt i banvaktarstugan

Kicki blev svart om fingrarna av hanskarna som troligen inte var hennes

På väg hemåt vid blommande hägg

Egon i berättartagen......

Kommentarer
Postat av: Andreas

Kan tänka mig att Egon kör någon 5-kronors historia från Nybro.. Frågan är väl om han hittat den nu..

2010-05-22 @ 13:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0