Det var ett tag sedan....

Ja det var ju ett tag sedan jag skrev här, men ibland är allt så tajt så nån tid att sitta och skriva och lägga in foto finns inte, det tar ju lite tid. Å andra sidan har jag istället använt www.resedagboken.se alias: tryde, där skrev jag och satt in foto om vår resa till Strasbourg.
Nåväl; resan hem från Norge gick bra, det var lite drygt att åka nattbussen, speciellt som den var full och man bara hade sitt säte att sova på men allt går ju. Kom hem till Sverige igen på lördagsförmiddagen vid 13:00 tiden sedan var det att börja tvätta lite och packa om, för klockan 06 på söndagsmorgonen åkte vi tillsammans med Kerstin och Kenneth till Strasbourg; se ovan.
Därefter har det var dags att arbeta igen; nåja på måndagen när jag äntligen kunde åka iväg och styrketräna igen (har ju inte gjort det på 3 veckor) så fick jag lite känningar i bröstet, och cyklade hem från rehab,  ringde till Bengt att han skulle köra hem så att jag kunde ta Nitro, jag tar inte det gärna själv. Efter samtal med sjukvårdsupplysningen så blev det beställt ambulans (det är nackdelen med detta; i och med att man haft en infarkt så är hela pådraget igång direkt). Blev väl omhändertagen och fick stanna över natten på AVA. Dagen efter fick jag göra nytt arbets-EKG som visade att jag presterade 20-30 % över vad som är normalt med tanke på ålder, vikt och kön, så allt var bra och jag åkte hem igen.
På helgen träffade vi Kicki och Egon, vi ska ju åka med dom till Moseldalen och fredagskvällen var enda kvällen vi kunde sammanstråla och bestämma lite. Lördagen var vi bjudna till Pia och S-E och som alltid trevligt sällskap, trevliga gäster, god mat och dryck. Sov ju över såklart och efter en frukost så gav vi oss ut på vandring vi gick ca 11km och lunchade på vägen. Trevligt och skönt.
Denna vecka så arbetar jag bara nätter; tisdag, onsdag och torsdag. Cyklat till och från jobbet i 2 nätter, idag blir det bil. Har även varit hos kranskärlssjuksköterskan och kollat mina prover; allt bra!!!!!!
Sen har vi också dragit igång ett nytt projekt i trädgården, Mattias och jag fick inspiration en dag så nu är det flyttning av jord på tomten som gäller.
Ha det bra alla

Dag 1. Hit ska en del jord flyttas och sedan ska det bli lite rinnande vatten där (förhoppningsvis)

Dag 1. Här skall jorden tas ifrån

Dag 2. Jorden är på plats.

Dag 2. Jorden borta, här ska läggas sten och flyttas buskar.

Foto från cykelspåret mellan Högestad och Borrie, fantastiskt fin kväll, och molnen höll tätt

Fint. Vilka vyer vi har här. Det gäller bara att se vad vi tittar på.

Utan för Bussjö, man skymtar havet i horisonten. Snart framme vid jobbet.

Kommentarer
Postat av: mia

Vilka härliga kvällsbilder! Jo det är kul att fotografera i trädgården, egentligen gör jag de bara för att spara och komma ihåg år för år men det är kul att ta närbilder på växer och blommor.

Jag har faktiskt bestämt mig för att OM jag nån gång ska läsa vidare så ska det bli inom trädgård, för det är så himla kul.

Ert projekt blir säkert fint, både på framsidan och i vattenfallet.....ska ni bygga med stenar då eller hur har ni tänkt?? Sten på framsidan också eller?

kram mia

2010-09-04 @ 13:13:37
URL: http://waldemarsikomstad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0