Strosat i Skäralid, cyklat till Tosterup.

Denna vecka har det varit nattvecka, har jobbat tisdag, onsdag och torsdag natt. Hade bara nattjobb i tisdags så det har varit lugnt och skönt. Har även träffat Elisabeth min "hjärtsköterska", hon berättade att alla prover är bra och att det är kanon att jag håller vikten och tränar som jag gör så att jag kan uppehålla konditionen, superviktigt för hjärtat. Hon tycker dock att man ska gå på hjärtläkarens remiss svar och åka och få hjärtat röntgat i Malmö eftersom jag haft ont...så vi får väl se vad som händer. Annars har det inte hänt så mycket i veckan, eftersom jag sovit har Mattias och Bengt mest flyttat mer jord.
Jag har gjutit fler trampstenar till trädgården och gjorde även 2 fågelbad med hjälp av rabarberblad som blev riktigt fina. Det går sakta men säkert, imorgon ska det inhandlas fler röda murstenar så att vi kan fortsätta.
Lördagen hade Bengt och jag bestämt oss för att åka och gå på Söderåsen, vi skulle utgå från Skäralid. Vi bestämde oss för den norra rundan som var 7,4 km. En jättehärlig vandring genom bokeskog som var så grön att man nästan kunde tro att det var vår. Vi valde sedan att byta slinga och gå ner i dalen för att följa ån som gick därnere, spångad vandring djupt nere i en dalgång med stora rasmassor, orsakade av sönderfrusen sten. Väldigt mäktigt. Efter vandringen satte vi oss i solen med utsikt över en liten sjö och åt grillade kycklingben och pastasallad, satt verkligen fint då.
Sedan körde vi hem och hade tänkt ta med Johanna och Mattias till Friden pizzerian som ligger vid Mellby, tyvärr var det fullsatt så det blev återigen mat nere vid kiosken i Kivik, inte fel det heller men miljön är inte lika trevlig där.
Söndagen hade vi tänkt att jobba vidare i trädgården, men Pia och Sven-Erik tyckte att vi skulle cykla lika långt var och träffas vid Tosterup och dricka eftermiddagskaffe. Jamen, varför inte....trädgården ligger kvar till en annan dag och snart är det regn och rusk och snö och då vill man ju inte ut och cykla eller hur.....
Vi satt i skogen och hade utsikt till Hammarsbackar och hade även havsutsikt....härligt. Avsmakade även japansk whisky, fantastiskt god....
Vi hade även bakat och åt god sockerkaka (VM-kaka kallar jag den, fylld med vaniljkräm) och björnbärskaka med vaniljvisp....ja ja det var ju tur att det blev ca 2,5 mil på cykel....

Visst ser det lite vårlikt ut...

Nere i dalen var det spångat och här växte massor av ormbunkar och mossor.

Här är man högt uppe. Har den djupa dalen långt långt därnere.

Rasbrant..

Utsikt från Kopparhatten. Härifrån är det ca 90 meter ner till dalen.

Söndagens cykeltur.

Utsikt från fikastället.

Här hade Sven-Erik aldrig druckit sprit....men nu är det bara ett minne blott....Japansk whisky på skånsk mark.

Nybakta kakor...

Ett jättefint men dött träd och 2 små män

En liten fin sjö fanns där också, hade inte en aning om att den fanns där

Genade lite över åkert för att komma upp till vägen igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0