Besök i Bergen, Bergenbesök och trädgårdsarbete.

Länge sedan igen...hinner inte med alltid här.
Jag har varit och besökt Andreas med familj i Bergen, passade på i månadskiftet mars/april eftersom Andreas fyller år då. Kom dit sent en torsdagskväll och hade Sarah hemma hela fredagen hos mig - härligt. Vi steg upp sent kl 10 och åt en lång frukost hon och jag, dom har ju en vidunderlig utsikt från sitt köksfönster. Sedan klädde vi på oss och gick ut, det var ju fint väder så det gällde att passa på. Vi gick ner och handlade lite, när Johanna och Andreas kom hem fixade vi mat, det blev tacos som fredagsmys - därefter skickade jag iväg Johanna och Andreas på bio, dom kan ju behöva koppla av lite för sig själva.
På lördagen tog vi hyrbilen och körde och lämnade av Johanna på Stoff och Stil, Andreas, Sarah och jag åke vidare och shoppade mat inför helgen och lite till dom att stoppa i frysen.
Johanna och Andreas fick åter en utekväll, med restaurangbesök och bio. Sarah och jag myste vid TV:n och hade det lugnt och skönt hemma.
Söndagen sjöng vi för Andreas och firade hans födelsedag...sedan var det dags för mig att åka vidare till Oslo för jobb. Jobbet var som vanligt, ganska lugnt och trevligt. Dessvärre fick jag fruktansvärt ont i halsen så vissa dagar efter jobb var det till att bädda ner sig direkt.
När jag väl kom hem blev det till att bädda ner sig riktigt och stanna i sängen och hemma från jobbet i en vecka. Halsen gjorde fortfarande ont och förkylning med värk i hela kroppen tog musten ur mig fullständigt.
Andreas och Sarah kom sedan hem några dagar till Skåne, så här har varit huset fullt. Hade ju loppis uppe på macken en helg tillsammans med en del andra.
Nu har jag jobbat 1 vecka, men är fortfarande helt slut....hade tänkt åka till Oslo men har ringt återbud dit så stannar istället hemma i 9 lediga dagar för att försöka hämta krafter. Halsen gör fortfarande ont så just nu väntar jag på att dom ska ringa från vårdcentralen så jag kan få en tid för provtagning mm.
Vi håller på med olika projekt i trädgården så det blir lite arbete där istället och mycket vila i solstolen - sen var det väl f-n om jag inte skulle hämta mig.

En promenad i vackra Fyledalen har vi hunnit med.

Finns det liv finns det knopp.

En liten gräsmatta är uppgrävd och bortkörd.

Frukost i Bergen med utsikt över bergen

Full av liv...

Mys och fniss i soffan

Pappa fyller år, Sarah hjälper till med paketet

Mys med mamma

Riktiga frissan fixar flätor, Sarah sitter allvarlig och tyst.

Fin blev hon.             

Sarah fick låna min kamera - hon var riktigt duktig på att fota eller hur....

                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0