Oslo 2012

Ja då var det (äntligen) dags att vara i Oslo igen, gillar verkligen denna stad - men skulle ALDRIG - vilja bo här, men att åka hit lite då och då är riktigt trevlig.
jag åkte nyårsdagen hemifrån och började jobba den 3 januari på Akers sykehus, ett ställe jag aldrig varit på - alltid lite pirrigt sådär första gången. Sen var jag så sent här uppe på söndagen så jag hann inte med att reka hur man skulle ta sig dit. Nåja efter  säkert några km fel så hittade jag till slut en taxi och kastade mig i den och blev skjutsad dit.....hmmm så var det med det lokalsinnet.
Nåja det visade sig vara en mycket trevlig arbetsplats och man blev varmt välkomnad och nu är man tillfrågad om man inte kan komma igen snart....får väl se.
Här sysslar man med gastric by pass - operationer vi även gör i Lund 6 om dagen där och 3-4 om dagen här, lite skillnad. Man har även urologi och perifera kärl operationer. Man blev av med sin ortopedi i oktober tror jag och det är lite synd för jag skulle verkligen behöva blev undersökt av en ortoped, halkade nämligen på tisdagsmorgonen på trappan ut från huset där jag bor, den är i svart skiffer och det finns inga räcke och det var glaserat ute den morgonen, landade på ryggen men hade som tur var ryggsäck på och även mitt ringfinger på hö hand har fått en rejäl smäll. Men det har ju gått och jobba i alla fall.
Vädret är härligt kallt och igår snöade det hela dagen så det blev väl en sådär 10-15 cm snö som ligger som ett vitt täcke överallt.
I fredags hade jag min enda lediga dag..då var det strålande sol och blå himmel och otroligt vackert speciellt nere vid Aker brygge - tyvärr är bilderna därifrån på min mobil och jag kan inte lägga in dem här.
Ja nu är det strax dags att ge sig av till jobbet igen ska jobba 14:45-22:15 idag.
Lite foto från idag

Blå rygg

Utsikt från mitt rumsfönster

Vy från köksfönstret. Ullevål stadion till höger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0